Tazkirah

Monday, May 10, 2010

Sampah oh sampah...

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia...

Pagi ini aku nak mulakan tulisan aku tentang SIKAP atau dengan kata lain ATTITUDE ... Seawal jam 6.30 pagi sesampainya aku di pejabat, aku sungguh terkejut dengan keadaan padang dan astaka di jabatan aku. Penuh dengan sampah-sarap dan kerusi meja tunggang langgang. Beginikah sikap mereka selepas sesuatu program??? Sebagai satu kejutan budaya pulak. Bukan apa selalunya jika kami membuat sesuatu aktiviti atau program kami akan MEMASTIKAN padang & astaka sentiasa dalam keadaan bersih dan kemas seperti keadaan asal. Justeru itu, sebagai manusia biasa aku tak mampu nak kata apa2...

P/s: Responsibility, Accountability, Professional & Integrity...


2 comments:

'Cikgu Padi' said...

sgt teruk...tadi dah tenampak...tpk gak sape la wat program tak pandai sattlekn ni....wat malu la...saba je la...

Pak Belalang said...

Belajar dari kesilapan... Be responsible barulah orang respect kita... Renung2kanlah...

BMI CALCULATOR