Tazkirah

Saturday, October 16, 2010

Suprise birthday party daripada my TUTEE...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Rasanya lama dah tak update blog ni. Memang sibuk sangat. Kerja tak pernah habis. Settle satu perkara, datang 2 perkara baru. Mana nak habis. BTW, semua tu masih boleh dihandle dengan sebaik mungkin. Kali ni nak mulakan dengan satu peristiwa yang sangat istimewa berlaku pada 2/10/2010 yang lalu. Tarikh keramat tersebut, merupakan hari ulang tahun aku yang ke-38. Pada masa yang sama juga, Persatuan Pendidikan Jasmani IPGKTI telah menganjurkan Hari Pendidikan Jasmani. Siangnya dipenuhi dengan aktiviti seperti senamrobik, explore race, sukaneka dan macam-macam lagi. Pada sebelah malamnya pula, Malam PJ a.k.a PJ Nite telah dilangsungkan. Selain daripada sebahagian aktiviti Hari PJ, PJ Nite ini juga bertujuan meraikan siswa guru PISMP PJ S8 a.k.a TROY dan siswa KPLI PJ Ambilan Januari 2010 yang akan menamatkan pengajian mereka di IPGKTI pada penghujung tahun 2010. Bermula dengan sesi RED CARPET ala ala Anugerah Bintang Popolar tu, semua pensyarah Jabatan PJ dan siswa guru PISMP PJ S8 serta KPLI PJ Amb Januari 2010 berarak masuk ke dalam Dewan Seri Temenggong. Idea yang baik dan kreatif... Rasanya tiada porgram lain yg buat sebelum ini... Harap ianya menjadi pencetus idea kepada siswa guru lain bagi menganjurkan program @ aktiviti seumpamanya pada masa akan datang. Majlis dimulakan dengan ucap salam & bacaan doa. Selesai berdoa masa makan pn tiba. Semua pensyarah & siswa guru yang dirai makan dengan penuh berselera. Aktiviri diteruskan lagi dengan persembahan daripada pensyarah terpilih dan siswa guru PISMP S6, S4, KPLI & akhir sekali S2... Tetiba sejurus selesai persembahan mereka, lampu dewan ditutup... Aku tak menyangka apa2 sehinggalah paparan video yg direka khas oleh Syazana (tutee aku yg comel) ditujukan buat aku ditayangkan di layar hadapan dewan... Kompom depa dah rancang & berkonspirasi dengan pihak penganjur (PISMP PJ S6) untuk membuat suprise birthday party utk aku... Kejutan lagi.... Tiap2 tahun ada saja kejutan daripada TUTEE2 aku yg sangat2 baik & tidak keterlaluan boleh aku katakan bahawa mereka bakal mengisi kelompongan & kegersangan guru-guru Pendidikan Jasmani yang HEBAT & BERILMU di sekolah2 buat masa ini... Tiada terkata apa-apa aku tika dan saat itu & terkesima agak lama memerhatikan usaha murni mereka. Aku teringat kata-kata Dato' Dr. Hj. Mohd Fadzilah Kamsah yang berbunyi, "Seorang guru yang baik ialah mereka yang berjaya melahirkan anak murid yang lebih hebat daripada dirinya.... manakala anak murid yang hebat ialah anak murid yang mengakui kehebatan gurunya". Harap2 begitulah hendaknya... Terima kasih yang tidak terhingga buat semua TUTEE aku... Shauqi a.k.a Puyeng, Ainul a.k.a Omey, Loi, Hazim a.k.a Tukun, Nazreen a.k.a Ayang, Hidayat a.k.a Chip, Hanafi a.k.a Spark, Ayu, Wawa, Zahirah, Diana, Nabihah a.k.a Yob, Syafiqah a.k.a Fiq, Nad, Lea, Safiah a.k.a Wiwit, Syazana a.k.a Sya, Bi Yan & Ummu Hanani.
Tidak lupa juga buat penganjur yang terdiri daripada siswa guru PISMP PJ S6... Anda semua memang kreatif & pro aktif serta energetik... Keep it up & maintain..........

Inilah sedutan daripada suprise birthday party malam itu yang telah dimuat naik ke YOUTUBE oleh Ummu Hanani... Enjoy the show... (mcm lagu Lenka le pulak)



Berikut merupakan sebahagian daripada gambar2 sekitar majlis berlangsung:-

Untuk dapatkan gambar-gambar lain, boleh hubungi Muzammil @ Shaiful dari PISMP PJ S6 a.k.a Erudite...

3 comments:

Illiana Hidayah said...

semoga sambutan birthday kali 38 ni akan menjadi kenangan yg terindah buat encik :)
u are the best encik!

MOHD ZAIRI HUSAIN said...

Terima kasih Yana... Macam tajuk lagu lak Kenangan Yg Terindah... Apa2 hal pun lagu tu memang best.. InsyaAllah.. Yana juga seorang bakal guru yang cemerlang...:)

Dissertation Writing Services said...

Nice & remarkable post! I have been visiting various blogs for my Dissertation Writing research. I have found your blog to be quite useful. Keep updating your blog with valuable information....... Regards

BMI CALCULATOR